Teleopiekun to dedykowany Podopiecznemu opiekun telefoniczny, który udziela mu wsparcia psychicznego i organizacyjnego.
W ramach abonamentu „Teleopiekun” wykonywane są następujące usługi:
- cotygodniowe telefony do Podopiecznego obejmujące swym zakresem:
- pytania o samopoczucie i zdrowie,
- diagnozę bieżących potrzeb i w miarę możliwości udzielenie wsparcia w rozwiązaniu zgłoszonych problemów,
- przypomnienie o przyjmowaniu leków,
- udzielenie informacji o funkcji i działaniu systemu Teleopieki,
- przyjmowanie zamówień na realizację dodatkowych, płatnych usług,
- pomoc – w miarę możliwości – w rejestracji wizyt u lekarza POZ, lekarza specjalisty lub zamówieniu wizyt pielęgniarki czy fizjoterapeuty,
- telefony z życzeniami z okazji urodzin, imienin Podopiecznego oraz z okazji Świąt,
- co najmniej raz w roku odwiedziny Podopiecznego w domu (pierwsza wizyta ma miejsce na początku uruchomienia usługi u Podopiecznego), podczas których Teleopiekun:
- diagnozuje potrzeby,
- aktualizuje dane zawarte w Karcie Informacyjnej Podopiecznego: informacje o przyjmowanych lekach, o osobach do kontaktu itp.,
- wykonuje połączenie sprawdzające z Centrum Operacyjno-Alarmowym.
- opcjonalnie 1 raz w roku spotkanie Teleopiekuna z osobą decyzyjną (zamawiającą usługę).
Teleopiekun będzie posiadał listę potrzebnych informacji i telefonów: dane lekarza POZ, godziny otwarcia oraz telefony do przychodni, aptek oraz kontakt do fachowców: elektryk, hydraulik, itp.